Lolli

Alla inlägg under februari 2011

Av Lolli - 28 februari 2011 15:00

Hej alle hopa <3 


Har just nu kommit hem från skolan. Det har varit sågott som vanligt.

Så här ser mitt schema ut för dagen :


7.00 Den irriterande väckarklockan ringer

8.10 Mamma kör mig och Jesper till skolan (men vi brukar ta bussen)

8.25 I skolan, pratar med alla vänner om lovet och lite annat 

8.50 Skolan börjar, genomgång över veckan och det som kommer hända

9.20 Jobba med filmen till området Cluedo 

10.15 Rast

10.30 Samma som före rasten

11.20 Lunch (den var vedervärdig. Det var ris med nån grön kyckling gryta med typ massa gula och gröna ihop mosade blad iSmakade på en kyckling bit och det var sista gången jag äter den!)

12.15 Idrott

13.15 Rast

13.30 Hemstudiedags förberedningar (om nån undrar vad hemstudiedag e så delar lärarna upp oss i grupper med 5-7 pers i (den här gången, områdesgrupperna) då åker gruppen hem till någon och jobbar med några uppgifter från skolan och lagar mat m.m, sen dagen efter lämnar man in uppgifterna) 

14.30 Skolan slutar, och springer till bussen 

15.00 Hemma

Sen får ja se vad jag gör sen, men...

16.30 Tar bussen till orkestern

16.15 Möter Therese på resecentrum 

17.00 Orkestern börjar

17.50 Oftast nån liten rast 

18.00 Rasten slutar och vi fortsätter att spela

18.30 Orkestern slutar och en kompis (inte Therese) kör oss hem

18.20 Hemma (igen) 

Sen äter jag och grejar antagligen med datorn eller nåt. Men det var min dag idag   


Ne, nu måste jag äta mellanmål innan jag svälter    

Hadet så gött nu alle sammans, gör kanske ett nytt inlägg sen, fårse ! <3

Av Lolli - 27 februari 2011 17:26

Tjenare <3


Hade tänkt att lägga ut en video (men som inte jag filmade). Den e på mig när jag åker i Specialen i Idre. Det e en svart backe men en av dom bäste där  

Filemen e filmad med min mobil och därför blev den inte den bästa   men man får va glad över det lilla ! Jag fick ju ändå en video !   



   Inte det bästa men det får duga   

Av Lolli - 27 februari 2011 12:17

Hejsvejs ! <3


Tänkte lägga ut lite mer bilder sen Idre  Men dom flesta har inte jag tagit eftersom dom e på mig (men även på Jesper) 


Sorry men dom flesta bilderna ligger ner <3


  Knapplift 


   Jaag 


  Jesper och jag 


  Jag, mamma och Jesper vid nord-sittliften 


    Jag fotar                       



  Solnedgång 


  


  Jag testar snowboard, tagit pappas stav   



  Ramlade (ofc)


  Västenbranten (en svart backe, jätte rolig !   )


  Jag och Jesper. Jesper på blades och jag på snowboard


  Åker snowboard !   


  

Av Lolli - 26 februari 2011 18:38

Hejsan alla glada ! <3 


Har kommit hem nu (eller vid 18.00) . Efter 6 timmars bilresa har man hunnit tröttna ganska mkt på bilen. Vi stannade bara två gr, först vid Tom´s bar (jätte bra restaurang) och i Grums  


Tänkte lägga upp lite bilder nu :  Kommer mer imorrn ;D


 


  6-stols liften från syd - toppen


 


  Liften svänger ;o enda (två) liften(/liftarna) som svänger (som jag vet iaf) ;D



  Idres äldsta lift 



  Liften på toppen 



 



  På toppen första dagen ;D



  Från skiduthyrningen i syd ;D (det fanns två skiduthyrningar) 



   Vårt pytte lilla stuga 



Det var några bilder (men bara från min mobil) 

Det finns fler, men orkar inte lägga ut fler. Men det kommer mer imorrn för det krånglar med överladdningen till datorn med dom andra bilderna -.-'



Vet att detta skulle vara en foto blogg, men hade visst inte så mkt bilder att lägga ut. Så det e mer som en vanlig (om man säger så). Men kommer att lägga ut bilder när jag har några bra att visa    Men kompisar och skola går först ! 


Hadet bra ! 

Av Lolli - 25 februari 2011 18:05

Hejsan ! <3


Har fått internet igen   


Sitter nu i soffan i stugan och har jätte ont i svanskotan   testade snowboard idag (eller det var ju inte första gången hade åkt lite innan, senaste var i Hovfjället och det slutade ju inte heller så bra... idag) men första liften var en sittlift, tänkte att det skulle ju inte vara så svårt man sitter ju hela tiden. Men när jag skulle gå av var det jätte mkt is så jag ramlade och slog i svanskotan   Never more sittlift med snowboadr ! (ursäkta min Svengelska) Sen i sista åket ramlade jag (igen) och slog i låret, så nu har jag ont där MED -.-'


Aja, jag överlever ;)

Jesper testade Blades och tyckte det va jätte roligt   

Jag, mamma och Jesper badade på det lilla bad"huset", det var ganska roligt.

Idag blåste jätte mkt uppe på toppen, vi åkte hela tiden åt fel håll i backen

Igår var det iskallt, mot huden var det typ -30°

Jag och Jesper körde tävling ner för en typ tävlignsbacke. Pappa tog tiden och jag vann med 45,3 och Jesper hade 47,2   


Det var lite av det som hände   


Kommer lägga ut bilder sen <3 Anringen senare ikväll eller imorgon eller så   


Hadet gött alla ! <3

Av Lolli - 21 februari 2011 21:30

Heej alla glada !


Har internet :D nu  men kommer antagligen inte ha det sen -.-'


(kmr inte kunna ha 'roliga' smilisar denhär gången för att mitt internet e för trögt för det + att jag inte har så mkt tålamod för att vänta på att det ska ladda färdigt)


Men iaf...

Vi kom fram hit i Lörda kväll men hann inte åka då, men vi hyrde skidor då och det var tur för sen var det jätte lång kö ;o

Igår (Söndags) åkte vi mkt, det var jätte kul ! Om man åker i nord backarna så e det inte alls mkt kö ! ;D gött ! Testade åka åka lite opistat (men inte offpist) ner för en svart backe, var sjukt kul !!! ;D;D

Idag var det mkt kallare *brr* eller det kändes det iaf för det blåste mkt. Så jag och Jesper (min tvillingbror) köpte varsin "ansikskmask" (den skyddar mot kyla och blåst i ansiktet...) det blev mkt bättre då ;) På kvällen (6-7) åkte jag, Jesper och pappa kvällsåkning i backen. Det är mkt roligare än att åka när det är ljust, även om det bara är en två backar som är öppna ;)


Just nu sitter vi alla och ser på TV i stugan ;)


Finns det nåt mer att berätta...?


Vår stuga e pytteliten. Hela stugan e mindre än vårt vardagsrum ;o lite trångt men det går. 


Aa, det var nog allt. Ni får ha det så bra under resten av lovet ! ;D

Hadet bra alla ! <3


 

Av Lolli - 19 februari 2011 08:13

Hej ! 


Vi ska snart sätta oss i bilen till Idre ! Det ska bli jätte kul !   Men längtar inte till den lååånga bil resan -.- men det e det garanterat värt !   Har packat färdigt allt så nu väntar jag bara på dom andra men dom e snart färdiga dom med ;D 

Detta blir nog sista inlägget på en vecka (om det inte finns internet där, då kommer jag nog att blogga liite) 

Det roligaste med att åka skidor (och lite snowboard) är att åka fort ! (Men  inte på snowboard) När vi var i Hovfjället med körde jag ner för hela berget på 40 sekunder eller nåt ! Men då hade jag ju skidor. När ja var där med klassen senast åkte jag snowboard och det blev inte lika lyckat. Jag våltade tre gr på raken i en blå-gön backe... -.- Men det var skoj ändå. Men vi alla var jätte trötta för bussen dit gick 6 på morgonen... -.-' 

Men nu ska vi åka typ halv nio istället mkt bättre !   


Här är en bild på pistkartan ;D   

  


Ha det bra under lovet ! 

  

Av Lolli - 18 februari 2011 17:50

Hej ! 


Idag är det sista dagen före sportlovet ! Jag har längtat men ändå inte till sportlovet. 

Längtat för att man får sovmorgon, vi kommer åka till Idre på skidsemester, vi kommer åka mycket skidor, och lov e ju inte fel   

Inte för att jag kommer vara i Idre och då kan jag inte träffa mina kompisar <3 


Men men, skoj kommer det bli ! Vi åker imorrn, tidigt (usch... Inte skoj. E liksom inge morron människa utan en kväll/natt människa) Det tar ungefär 5-6 timmar med bil (inte heller skoj... men vi har ju våra mac

Just nu packar jag lite (eller kanske inte NU men höll på och ska fortsätta) Det e inte så mkt man ska ha med sig. Det e kläder, lite pengar och något att göra sen överlever man !   


Jag var på tvärflöjt igår och då märkte vi (jag och hon som jag spelar med) att vi skulle åka på samma ställe (Idre) så nu ska vi åka lite där med varandra   


Vi skojade om att vi skulle spela samtidigt som vi åkte i backarna. Det skulle faktiskt vara coolt. Jag och hon spelar    tvärflöjt och min bror Jesper kan spela   trombon (han spelar i 'min' orkester (alltså har vi spelat lika länge))   


Visst var smileysarna som spelar gulliga, tkr jag iaf ;D hittade en som spelar fiol   piano    trumpet   dragspel   och trummor   också    

Det komiska e att jag känner en som spelar varje instrumen (Okey, inte trummor) 



Jag kommer inte kunna blogga under veckan som kommer (Om det inte finns internet där...) Men ni får ha det så bra under lovet !    


  

Presentation

Hej! Jag är en glad tjej på tretton somrar. Jag älskar att va med mina kompisar. Jag går i Taekwondo och tvärflöjt ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Funderar på att köpa en systemkamera. Men det är ju ganska dyrt så jag vet inte. Vad tycker ni?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Inte en systemkamera bara en vanlig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards